Lektørudtalelse

Forfatter: Kent Skov

Anvendelse/målgruppe/niveau

Oplagt for kommunikations- og markedsføringsfolk og organisationer, der ønsker at være ledende. Også for konsulentfirmaer, reklamebureauer o.a., der vil følge de nyeste tendenser inden for kommunikation. Bogen er overvejende praktisk-teoretisk - ikke redskabsorienteret

Beskrivelse

Bogen introducerer en hel ny tilgang og praksis inden for moderne professionel (virksomheds)kommunikation baseret på principperne om bæredygtighed. De to forfattere KML og LL er hhv. civiløkonom med erfaring i strategisk markedsføring og cand.mag og sproglig rådgiver for virksomheder. Principperne går dels på at efterleve nogle håndfaste kriterier som etik, konsistens, gennemsigtighed og originalitet m.v. Dels opstilles en ny interessentmodel, der ligestiller interessenterne (medier, kunder, leverandører, medarbejdere m.v.) i forhold til virksomheden i stedet for at operere med den traditionelle hierarkisk producent-kunde model. Bogen taler også for en integration af virksomhedernes kommunikations- og markedsføringsaktiviteter, der traditionelt kan have forskellige og indbyrdes modstridende interesser og placering i kommercielle virksomheder, hvilket (som regel) ikke er tilfældet i det offentlige. Modellen er mere krævende og kompliceret at gennemføre, end det umiddelbart lyder

Sammenligning

Der findes ikke andre titler på kommunikationsområdet med denne særlige tilgang

Samlet konklusion

Unik dansk bog om indførelse af bæredygtighedsprincipper i organisationers kommunikation og markedsføring med meget interessante perspektiver